Kreatywna matematyka
10 Października 2024Uczniowie często zadają sobie pytanie - Czy matematykę można lubić? Oczywiście! Towarzyszy ona nam każdego dnia. Jest ona wszędzie. Gdzie tylko spojrzymy – liczby, figury czy bryły – właśnie o tym był ostatni warsztat w klasie 2 a.
Omówiliśmy co to bryły, jak wyglądają figury płaskie. Dzieci poznały takie pojęcia jak prostopadłościan czy sześcian oraz poznały inne jak ostrosłup, graniastosłup, stożek.
W temacie figur płaskich uczniowie wykazali się ogromną wiedzą. Kwadrat, prostokąt, koło, romb, trapez, większość z tych figur została wskazana w najbliższym otoczeniu przez uczniów. Okazało się, że w naszej klasie najwięcej mamy prostokątów.Kolejnym etapem warsztatów było wykonanie rysunków wybranych figur płaskich. Kiedy każdy pochwalił się swoim dziełem, uczniowie wycieli z wcześniej przygotowanych szablonów figury. Każdy wyciął siatkę sześcianu, prostopadłościanu, ostrosłupa. Następnie przy pomocy linijki zaginaliśmy wszystkie czarne linie. Na koniec dzieci skleiły swoje bryły.
Każdy z uczniów starał się jak najlepiej wykonać zadanie, chodź do łatwych nie należało.Ostatnim etapem warsztatów było, sprawiające najwięcej satysfakcji zadanie, mające na celu wykonanie bryły.Użyto plasteliny, wykałaczek lub patyczków matematycznych. Kreatywność dzieci była niesamowita. Każdy z uczniów wykazała się ogromnym zaangażowaniem.
Autor: K. A
Kreatywna matematyka
Dzieci z klasy 2a podczas zajęć kreatywnej matematyki