„Tak dla nowoczesnej edukacji – wsparcie rozwoju oleśnickich uczniów i uczennic” - projekt ze wsparciem funduszy europejskich w naszej szkole.
17 Grudnia 2024Projekt pn. „Tak dla nowoczesnej edukacji - wsparcie rozwoju oleśnickich uczniów i uczennic”, realizowany jest w terminie od 02.09.2024 r. do 30.06.2027 r. ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Europejski Fundusz Społeczny PLUS, Priorytet 8 Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku, Działanie: FEDS.08.01 Dostęp do edukacji.
Wartość całkowita projektu: 3 793 656,16 PLN
Wartość dofinansowania: 3 032 820,16 PLN
Projekt będzie realizowany na rzecz szkół: SP1 im. Książąt Oleśnickich, SP2 im. Jana Kilińskiego, SP3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich, SP4 im. prof. Romana Podoskiego, SP7 im. Jana Pawła II, SP8 im. Noblistów Polskich, SP6 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1.
Celem projektu jest podniesienie poziomu nauczania i poprawa efektów nauczania w oleśnickich szkołach podst. oraz wzrost kompetencji kluczowych uczniów/uczennic, co w konsekwencji przyczyni się do lepszej zdawalności egzaminu ósmoklasisty i do wzrostu kompetencji przyszłości uczniów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie i na współczesnym rynku pracy. Celem projektu jest również wzrost umiejętności zawodowych i społecznych kadry pedagogicznej, w szczególności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK i AI, edukacji włączającej, uniwersalnego projektowania. Wszystko po to, aby lepiej dostosować ofertę edukacyjną szkół do współczesnego rynku pracy, zmieniających się trendów społecznych, postępującego rozwoju cyfrowego we wszystkich dziedzinach życia i globalnych wyzwań ekologicznych.
Zaplanowano następujące formy wsparcia: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające zainteresowania/uzdolnienia, zajęcia służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych, w szkole i w centrach edukacji, zajęcia podnoszące i rozwijające umiejętności cyfrowe, m.in. kodowania, programowania, robotyki, z wykorzystaniem googli VR i druku 3D oraz podnoszące świadomość higieny cyfrowej, zajęcia z doradztwa edukacyjno–zawodowego, zajęcia rozwijające kompetencje przeciwdziałania dyskryminacji, m.in. ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową, zajęcia z edukacji ekologicznej i rozwijania kompetencji zielonych, m.in. promujące zrównoważony styl życia zgodny z zasadą zero waste, poradnictwo psychol. - pedagog., zajęcia wzmacniające umiejętności STEM/STEAM i rozwijające krytyczne myślenie, kursy, studia podyplomowe i inne formy wsparcia rozwijające umiejętności zawodowe i społeczne kadry pedagog., zakup pomocy dydaktycznych, w szczególności do zajęć TIK i AI.
W wyniku realizacji projektu nastąpi:
- wzrost u min 1350 uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności przyszłości,
- wzrost u 215 nauczycieli umiejętności zawodowych i społecznych.
#Fundusze UE #Fundusze Europejskie