Fundusze Europejskie
Strona główna/Aktualności/Uniwersytet dzieci w klasie III B - Czy matematyka może (..)

Uniwersytet dzieci w klasie III B - Czy matematyka może przydać się w kuchni?

26 Października 2021

Podczas zajęć Uniwersytetu Dzieci uczniowie kl. III B wcielili się w rolę małych badaczy. Najpierw spróbowali wykonać własną wersję masy solnej i dokonali jej analizy. By ocena była adekwatna, porównywali swoją masę z jej wzorcową wersją. Następnie poznali sekret udanej masy (przepis) i samodzielnie przeprowadzili drugą próbę, poznając przy okazji pojęcie ułamków (½, ¼, ¾).

Następne zadanie uczniów to przeprowadzenie analizy sensorycznej rozcieńczanego soku, co pozwoliło im zrozumieć, dlaczego odpowiednie proporcje składników są ważne przy uzyskaniu oczekiwanego rezultatu. 

Podczas wykładu restauratora i kucharza pana Tomasza Szmitkowskiego uczniowie dowiedzieli się, że wielu doświadczonych kucharzy nie jest w pełni zgodnych co do przyczyny powstawania zakalca. Jedną z głównych hipotez stawianych przez specjalistów jest niewłaściwe połączenie składników na podstawie ilości wskazanej w przepisie.

Po zajęciach matematycznych przyszedł czas na kreatywne prace plastyczne z masy solnej. 

Zapraszamy do oglądania relacji z zajęć. I.B.

do góry