Uniwersytet dzieci w klasie III B - Czy matematyka może przydać się w kuchni?
26 Października 2021Podczas zajęć Uniwersytetu Dzieci uczniowie kl. III B wcielili się w rolę małych badaczy. Najpierw spróbowali wykonać własną wersję masy solnej i dokonali jej analizy. By ocena była adekwatna, porównywali swoją masę z jej wzorcową wersją. Następnie poznali sekret udanej masy (przepis) i samodzielnie przeprowadzili drugą próbę, poznając przy okazji pojęcie ułamków (½, ¼, ¾).
Następne zadanie uczniów to przeprowadzenie analizy sensorycznej rozcieńczanego soku, co pozwoliło im zrozumieć, dlaczego odpowiednie proporcje składników są ważne przy uzyskaniu oczekiwanego rezultatu.
Podczas wykładu restauratora i kucharza pana Tomasza Szmitkowskiego uczniowie dowiedzieli się, że wielu doświadczonych kucharzy nie jest w pełni zgodnych co do przyczyny powstawania zakalca. Jedną z głównych hipotez stawianych przez specjalistów jest niewłaściwe połączenie składników na podstawie ilości wskazanej w przepisie.
Po zajęciach matematycznych przyszedł czas na kreatywne prace plastyczne z masy solnej.
Zapraszamy do oglądania relacji z zajęć. I.B.
Uniwersytet Dzieci w klasie III B
Uczniowie podczas zajęć realizowanych w ramach projektu Uniwersytet Dzieci.